Payroll Specialist (32-40)

Icon clock 40 uur
Icon pin Utrecht
7 april 2025

Wil jij bij deze international aan de slag en doorgroeien? 

Organisatie- en afdelingsomschrijving

Wij zijn op zoek naar een gedreven Payroll Specialist met ervaring en passie voor het vak. In deze rol krijg je de kans om jouw expertise verder te ontwikkelen en een waardevolle bijdrage te leveren aan ons Shared Service Center in Utrecht. DHL is een toonaangevend bedrijf en maandelijks zijn we binnen Payroll verantwoordelijk voor meer dan 18.000 verloningen voor verschillende entiteiten. Om het nog uitdagender te maken hanteren de entiteiten verschillende CAO's en arbeidsvoorwaarderegelingen. Kortom, een dynamische werkomgeving waar je jouw analytische blik en accuratesse goed kan toepassen. Gelukkig sta je er niet alleen voor en werk je samen met een team van 6 enthousiaste Payrollers die zowel individueel als in teamverband goed werken. We houden van ondernemerschap, dus weet jij processen te optimaliseren dan krijg je de ruimte om dit soort projecten op te pakken. Ben jij van mening dat dit jouw vervolg stap is, dan maken we graag kennis met je.

Functieomschrijving

 Als Payroll Specialist bij ons Shared Service Center (SCC) krijg je de verantwoordelijkheid voor het uitvoeren van de salarisadministratie van DHL. Werkzaamheden bestaan uit o.a. verwerken van mutaties, declaraties en het houden van diverse controles. Je werkt nauw samen met de medewerkers van HRServices waarvan je dagelijks verschillende mutaties checkt en samen kijkt naar kwalitatieve verbeteringen. Verder lever je in het payroll team een bijdrage aan het voorbereiden en uitvoeren van alle Payroll processen. Daarnaast staan we aan de vooravond van een grote verandering in het HRM systeem en gaat DHL van SAP naar Oracle. Gezamenlijk denken we hierin mee over hoe we de nieuwe werkwijze in gaan zetten.
 
Meer concreet zijn je werkzaamheden:
• Uitvoeren van de salarisadministratie
• Verwerken en controle van mutaties
• Financiële werkzaamheden zoals saldoverklaringen
• Verstrek je Payroll gerelateerde informatie aan interne en externe partijen;
• Ben je sparringspartner voor HR Services medewerkers;
• Signaleer je knelpunten en kom je met verbetervoorstellen.

Functie-eisen

• HBO werk- en denkniveau.
• Kennis van SAP/HR, tijdregistratie- en financiële systemen. Kennis van MS Office (Excel, Word).
• Kennis van Payroll processen binnen DHL.
• Kennis van overige relevante processen zoals HR en financiële processen.
• Bijdrage leveren aan en ondersteunen en monitoren van de diverse Payroll gerelateerde werkzaamheden.
• X-BU kennis van diverse CAO’s, HR Regelingen en arbeidsvoorwaardelijke procedures.
• Kennis van relevante (fiscale) wet- en regelgeving en kennis van de diverse van toepassing zijnde HR- en 
bedrijfsregelingen en CAO’s.
• Bekend met First Choice methodiek en kunnen werken met de basisprincipes.
• Kennis van de Engelse taal in woord en geschrift.
• Kennis van het binnen het SSC gebruikte ticketregistratiesysteem.

Aanbod

• Een contract bij DHL voor 32 - 40 uur
• Een bruto maandsalaris tussen de € 2.935,-- en € 4.000,-- op basis van 40 uur (afhankelijk van jouw ervaring)
• Standaard 23 vakantiedagen en 8% vakantiegeld
• De mogelijkheid om vanuit thuis te werken
• Cao a la carte: een budget voor extra salaris of vakantiedagen (4,5 dagen per jaar)
• Een reiskostenvergoeding
• Een uitstekende pensioenregeling
• Een leuk team en een werkomgeving waarin jij je uitdaging vindt

 

Benieuwd?
Laat van je horen.

We nodigen je graag uit voor een kennismaking. En dat is heel makkelijk. Neem contact op met Hans of vul direct onderstaand formulier in en we nemen in 48 uur contact met je op.